Normal 0 21 false false false FI X-NONE X-NONE
Linkkivinkkejä
Sosiaalisen median käytön suositus (Itä-Suomen yliopisto)
Sosiaalisen median hyvien käytäntöjen helminauha (Virtukampus.fi)
· http://wiki.uef.fi/display/sosmedia
Tuettavat sosiaalisen median palvelut Itä-Suomen yliopistossa
· https://wiki.uef.fi/pages/viewpage.action?pageId=16090028
Tallenteet työpajasta 11.9.2012
· Tallenne, osa I: http://video.uku.fi/p69399109/
· Tallenne, osa II: http://video.uku.fi/p53957565/
· Tallenne, osa III: http://video.uku.fi/p93702540/
Esimerkkejä sosiaalisen median käytöstä
Blogi oppimisympäristönä ja ryhmätyöalustana
Opetuksen kehittäjän tiedotusblogi ja päiväkirja
· http://trytkone.posterous.com/
Sosiaalinen media oppimisen tukena -verkosto
Muistiopohja (etherpad)
· http://muistio.tieke.fi/4BTJn7ONkE
· http://muistio.tieke.fi/FaEOd8k0l7
· http://muistio.tieke.fi/P3SxkSl1BF
Helppokäyttöinen tallennuspalvelu esimerkiksi kielten opetukseen ja opiskeluun
Esitysgrafiikkaohjelma verkossa
· http://prezi.com/vdrceij25cd_/sosiaalisen-median-mahdollisuudet/
Kirjanmerkit
· http://www.diigo.com/user/trytkone
· http://www.diigo.com/user/trytkone/%22Tainan%20verkostot%22
Helppokäyttöinen ilmoitustaulu ja tarralappuseinä
· http://corkboard.me/1XfLfvkwrS
Kysymyksiä
Löytyykö tuolta helminauhasta listaa asioista, joita ei kannata tehdä? Eli not to do tai sellaisia palveluita, joita ei suositella tms.?
· Helminauhan etusivulla (http://wiki.uef.fi/display/sosmedia) on asiasanapilvi. Voit klikata esimerkiksi sudenkuoppa-asiasanaa, ja saat listan niistä helmistä, joissa esitellään riskejä tai reunaehtoja.
Onko niin, että aina täytyy olla opiskelijalle tarjolla suoritusvaihtoehto, jossa ei tarvitse luoda tunnuksia/ osallistua somen kautta tms.? Eli mikä tilanne tälle hetkellä? Vai voiko velvoittaa johonkin tiettyyn palveluun?
· ”Kun on kyse tutkinto-opetuksesta, oppilaitos ei voi pakottaa opiskelijaa tai opettajaa käyttämään kolmannen osapuolen tarjoamaa palvelua, vaikka se olisi maksuton. Opettaja ei voi pakottaa luovuttamaan henkilötietoja esimerkiksi yhdysvaltalaiselle markkinointifirmalle kuten Facebookille.” (Tarmo Toikkanen, Karjalainen 13.8.2012)
Onko verkkokeskustelua vaikeampi motivoida kuin lähikeskustelua?
Yleinen kysymys, joka tuli mieleeni: Kuinka huomioida erilaiset oppijat/ oppimistyylit? Esim. lukihäiriöt tai esim. vaikeus hahmottaa visuaalisesti tai reagoida nopeasti tekstiin tms.
· Kahta viimeistä kysymystä pohditaan tallenteessa II.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti